Londýn

17.02.2012 18:08

Londýn je hlavní město Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Jeho rozloha je přibližně třikrát větší než rozloha Prahy. Leží na jihovýchodě Anglie a protéká jím řeka Temže, která rozděluje severní a jižní Londýn. Má kolem sedmi a půl milionů obyvatel. Londýn je význámný svým častým deštivým počasím. Teploty v létě dosahují 33°C a v zimě maximálně -3°C. Londýn má bohatou minulost a proto zde najdeme mnoho historických památek. Každý turista, který zde byl, určitě byl na Tower Bridge, Tower of London, London Eye, Trafalgar Square, Houses of Parliament and Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace a nebo St. Paul's Cathedral. Pokud byste měli chuť na luxusní oblečení, rozhodně zamiřte do Oxford Street. Dopravit se můžete samozřejmě nekonečně přecpanými metry a nebo originálními černými taxíky.

 

Moje zážitky

Za celý život jsem v Londýně byla dvakrát a to v jednom roce. Neustále jsem si pletla, jak mám chodit, nemohla jsem si zvyknout na to, že se v Londýně jezdí na levé straně. Díky pobytu v rodinách jsem si procvičila angličtinu a také se něco nového přiučila. Jednou k snídani jsme dostali tipickou anglickou snídani a od té doby vím, že už si toto jídlo nikdy nedám. Musela jsem mluvit britskou angličtinou, ale když si na to teď vzpomenu, tak mi to přijde směšné, protože mluvím americkou angličtinou. Určitě doporučuji sem zaletět nebo sem zajet (trajektem nebo tunelem přes moře). 

 

Citát

Samuel Johnson (1709-1784)

"Když je člověk unaven Londýnem, je unaven životem, protože Londýn má všechno, co může život nabídnout." (1777)